Amerikietiškų JAV automobilių pirkimo iššūkiai ir… žibintai

Jav automobilis

Jav automobilis

Brangūs Europoje parduodami automobiliai? Akys nukrypo į amerikietiškus? Rekomenduojame pasidomėti keliais iššūkiais, su kuriais teks susidurti perkant automobilį iš JAV.

1 iššūkis: Pirkimas ir transportavimas. Automobilį galima paliesti ir apžiūrėti iš visų kampų. Deja, perkant iš JAV teks pasitikėti nuotraukomis ir pardavėjo pateikta informacija. Ne visi amerikiečiai sukčiai, tačiau pasitaiko ir nelabai gerų atvejų, kai automobilis turi labai rimtų problemų, apie kurias pardavėjas nutyli. Toliau – transportavimas. Automobilis pakraunamas į jūrinį konteinerį ir vežamas į Europos uostą. Iš ten jau galima siųsti automobilių vilkiką iš Lietuvos ir jį atsivežti.

2 iššūkis: papildomi mokesčiai. Jei nusipirkote automobilį už 10 000 dolerių, teks papildomai susimokėti muito mokestį (10 proc.) ir 21 proc. PVM mokestį. Taigi, prie automobilio kainos drąsiai galite pridėti 3100 dolerių arba apie 3000 eurų. Dar prisideda įvairūs administravimo mokesčiai. Kartu su transportavimo mokesčiais tai gali sudaryti net 50 proc. automobilio kainos.

3 iššūkis: amerikietiškų automobilių sertifikavimas. Kad juos būtų galima registruoti, kaip tinkamus naudoti Lietuvoje, reikalingas sertifikavimas. Tuo užsiima ne viena įmonė. Aišku, ne už dyką. Pirmiausiai sertifikavimo įmonė atkreips dėmesį į žibintus ir prietaisų skydelį. Taip jau susiklostė, kad ES direktyvos numato tam tikras automobilių detales, kurių JAV nėra arba jie ne tokie.

  • Gabaritai (pažibinčiai) priekyje turi būti balti, o ne raudoni.
  • Posūkių signalai turi būti geltoni, o ne raudoni.
  • Posūkių kartotuvai turi būti sumontuoti ant priekinių sparnų arba veidrodėlių.
  • Atgalinės eigos žibintai turi būti baltos spalvos, o ne raudoni.
  • Galinis priešrūkinis žibintas turi būti raudonas, jis montuojamas kairėje pusėje.
  • Ant valdymo panelės turi būti atitinkamos švieselės indikatorius, rodantis, kad dega priešrūkinis žibintas.

Daugiausiai problemų sukelia gabaritai (pažibinčiai), nes dėl jų reikia keisti visus priekinius ir galinius žibintus. Priešrūkinis žibintas kartais kabinamas prie apatinio bamperio, tačiau šis sprendimas nėra labai patikimas. Jei automobilis atiduodamas į specialistų rankas, šie sutvarko priešrūkinį taip, kad jis būtų šalia užpakalinių atbulinės eigos žibintų.

Dar reiktų atkreipti dėmesį į apšvietimo kampą, tačiau tai gali padaryti tik specialią aparatūrą turintys autoservisai.

Kai visi žibintai sutvarkomi, sertifikuojanti įmonė išrašo sertifikatą, kad transporto priemonė atitinka ES direktyvas ir standartus ir ją galima eksploatuoti Lietuvoje. Tada galima važiuoti į „Regitrą“ ir ją registruoti. Inspektoriai gali turėti papildomų reikalavimų ir kitoms dalims, tad remontas šioje vietoje nesibaigia. Bėda ta, kad prireikus originalių detalių, turėsite vos 1 mėnesį jų atsiuntimui ir suremontavimui.

Daugelis ekspertų sutinka, kad neprofesionaliems automobilių prekiautojams reiktų laikytis atokiau nuo amerikietiškų automobilių skelbimų portalų, nes neišmanymas gali būti labai brangus. Geriau jau naudotis tuo užsiimančių įmonių paslaugomis. Dažnai jos padeda ir su registracija „Regitroje“.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.