Gerai prižiūrimi automobilių stiklai – sutaupyti šimtai eurų

automobiliu stiklaiNaujausi automobilių modeliai dabar turi labai daug elektronikos ir įvairių funkcinių prietaisų. Priekinis automobilio stiklas taip pat gali jų turėti. Tai projekcija vairuotojo pusėje, rodanti kelio informaciją, taip pat ir specialus nekaistantis, šilumai atsparus stiklas. Visa tai kainuoja gana nemažus pinigus, tad perkant prabangų automobilį dažniausiai priekiniai automobilių stiklai yra draudžiami KASKO draudimu. Kam? Įdužimo atveju tektų pakloti šimtus, o gal net ir tūkstančius eurų už remontą ir keitimą. Kad taip neatsitiktų, reikia po truputį išsiugdyti naują įprotį: prižiūrėti stiklus tinkamai.

Plovimas kartą per vieną ar du mėnesius – pati minimaliausia priežiūra, kuria galite savo automobilių stiklams duoti. Kai kas plauna dar rečiau, todėl natūralu, kad ši svarbi automobilio dalis genda dažniau. Nesvarbu, ar tai lengvasis automobilis, ar mikroautobusas, ar krovininis transportas – priežiūra būtina.

Kokia tai priežiūra? Nuo ko pradėti?

Pirmiausia, įdėmiai apžiūrėkite savo priekinį stiklą. Ieškokite nedidelių žvaigždutės arba lašelio formos įtrūkimų. Tai įdaužos, kurias reikia užtaisyti pirmoje vietoje. Stiklų specialistai tai padaro gana greitai, net ir atvykę į jūsų pageidaujamą vietą (kaip ir kondicionierių pildytojai). Kaip tos įdaužos atsirado? Priežasčių gali būti daug, tačiau labiausiai tikėtinas yra nedidelis akmenėlis, atskriejęs nuo priešais važiuojančio automobilio. Jei norite apsaugoti savo stiklus, nevažinėkite vieškeliais dideliu greičiu, taip pat laikykite atstumą nuo priekyje važiuojančios mašinos. Užtenka net važiuojant greitkeliu pasukti į kelkraštį ir į orą pakeliami nedideli akmenukai. Kai skriejate 130 km/h greičiu, net mažiausias akmenukas gali turėti didžiulę jėgą. To pakaks, kad ant jūsų lango atsiras nedidelis įtrūkimas. Akmenėlis, nei didelis akmuo priekinio stiklo sudaužyti negali, nes jis dažniausiai yra laminuotas – turi specialią apsauginę plėvelę nuo išorinio poveikio. Bet gali pridaryti nuostolių, jei laiku nebus tvarkomas. Įdauža paprastai plečiasi, kai vairuotojas važinėja per greičio lėtinimo juostas greičiau, nei leidžiama, automobilis važinėja nelygiu keliu, dideliu greičiu. Nuo įdaužos stiklas gali skilti, o tada jau viskas – galima galvoti apie stiklo pakeitimą.

Svarbus momentas – tinkami valytuvai. Jei valytuvų gumelės ilgai nekeistos, reiškia jūsų valytuvai gali gadinti priekinį stiklą. Automobilių stiklai yra dengti plėvele, todėl bet koks „pervažiavimas“ metalu yra kenksmingas. Ant plėvelės atsiranda mikroskopinis įbrėžimas, kuris su laiku tik didėja ir gilėja. Taip pakenkiama pačiam stiklui ir aišku, matomumui. Dieną dėl matomumo problemų nėra, tačiau naktį, kai šviesos mažiau, įbrėžimai atspindi šviesą, kuri nepatenka į automobilio saloną. Taip matomumas gali suprastėti iki 30 proc. Vairavimas tamsiu paros metu yra labai pavojingas, ypač, kai nežinai, ar spėsi pastebėti staiga į kelią išbėgusią kliūtį. Dėl šios priežasties valytuvų gumelės turėtų būti keičiamos bent kartą per metus, pageidautina pasibaigus žiemai. Kodėl po žiemos? Per šalčius valytuvo gumos keitėja ir minkštėja, todėl gali pradėti skilinėti. Be to kartais perbraukiama apledėjusiais valytuvais, o taip stiklas irgi braižomas.

Reiktų nepamiršti ir kokybiškos chemijos. Valytuvų skysčiai turi būti kokybiški ir veiksmingi. Kad nuvalytų visus nešvarumus. Vien tik vandens nepakanka, ypač vasarą, kai stiklas aplimpa vabzdžiais, nukritusiais lapais ir kitomis šiukšlėmis.

Jei automobilių stiklai bus prižiūrimi tinkamai, sutaupysite šimtus ar tūkstančius eurų, kurių gali prireikti keičiant stiklą.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.