Xenon lemputės: faktai ir prasimanymai -

Xenon lemputės: faktai ir prasimanymai

Xenon lemputės: faktai ir prasimanymai

Kartais pasigirsta kalbų, kokios xenon lemputės yra geros ir nuostabios. Ar taip yra iš tikrųjų? Pasidalinsime keletą faktų ir prasimanymų, kurie labai paplitę internete.

Xenon lemputės šviečia ryškiau ir geriau

Taip, tai faktas, jei lyginame su halogeninėmis lemputėmis. Objektyvus dėl savo šviesos parametrų. Halogeninės lemputės šviesos temperatūra yra 3200-4500 K, o halogeninių – 4000-6000 K. Kuo daugiau laipsnių, tuo baltesnė šviesa. Dienos šviesa prasideda nuo 7000 laipsnių, tad tobulėti dar yra kur.

Xenon lemputes gali pasikeisti bet kas

Teoriškai taip, bet praktiškai nerekomenduojama. Geriau xenon lemputes tegul keičia meistrai iš autoserviso. Reikalas tas, kad joms reikalinga itin didelė įtampa, kuri gali žmogų sužaloti. Taip pat jos negalima liesti plikomis rankomis, kad stiklo paviršius neužsiterštų. Be to kai kuriuos žibintus reikia praktiškai išmontuoti, kad būtų pakeista lemputė. Tai sudėtinga, ypač, kai reikia viską sudėti atgal kaip buvo. Be meistro pagalbos neišsiversite.

Ksenoniniai žibintai nesunkiai gali būti montuojami senuose automobiliuose

Prasimanymas. Senuose automobiliuose ksenoninius žibintus sumontuoti yra sudėtinga. Reikia nemažai papildomų mechanizmų, kad žibintas veiktų ir šviesos praeitų techninę apžiūrą. Kalba eina apie specialius lęšius, žibinto formą, elektroniką, šviesų lygio reguliavimo funkciją, žibinto stiklo apiplovimo sistemą ir t.t. Dėl to tai brangus ir gana neefektyvus procesas.

Ksenoninės lemputės – XXI amžiaus išradimas

Netiesa. Pats išradimas yra dar iš praeito amžiaus. 1940 metais ksenoninės lempos buvo išrastos Vokietijoje, tačiau jų tobulinimas truko gana ilgai. Tik 1951 metais Osram rinkai pristatė ksenonines lemputes. Jų technologija vystėsi daugiau nei 50 metų. Beje, dvi naujos technologijos sparčiai lenkia ksenonines lemputes. Tai LED ir LaserBeam. Gamykliškai į vokiškus automobilius ksenoninės lempos pradėtos montuoti nuo 2000-jų, tačiau išpopuliarėjo tik prieš keletą metų. Dažnas naujesnis nei 2013 metų automobilis jau turi gamykliškai įmontuotus ksenoninius žibintus. Kalba eina daugiausiai apie vokiškus automobilius.

Xenon lemputės – labai brangu

Dar nežinote LED lempučių kainos, jei taip sakote. Tai ne visiškai tiesa. Lyginant su halogeninėmis lemputėmis, ksenonai yra iš tikrųjų brangesni, tačiau reiktų atminti, kad ksenoninėms lemputėms suteikiama 7 metų garantija ir jos dega 2500 ir daugiau valandų. Halogeninėms lemputėms suteikiamos vos 2 metų garantijos ir jos šviečia vos 500 valandų. Taigi, per vienos ksenoninės lemputės eksploatavimo laikotarpį galite pakeisti net 5 halogenines. Ar jos bus pigiau, nei viena ksenoninė? Abejotina…

Xenon lemputės bus visuose automobiliuose po 5 metų

Deja, tai skamba kaip perdėtai optimistiškas scenarijus. LED technologija yra kur kas pranašesnė, nes joje nėra jokių dujų, nereikalinga didelė įtampa, užsidega per sekundės dalis, nereikia įšilti, kaip halogenams ir ksenonams. Ateitis priklauso LED. Beje jie gali pasiekti ir aukštesnę šviesos temperatūrą, nei ksenonai – 7000 K. Ši technologija išliks dar kelias dešimtis metų, nors ateitis neabejotinai priklauso LED.

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.