Sugedo turbina. Kokios galimos gedimo priežastys?

Turbokompresorius yra itin svarbi automobilio dalis, kuri tiesiogiai susijusi su sklandžiu variklio darbu. Sugedus turbokompresoriui, genda ir variklis, automobilis tampa nevažiuojantis. Gedimo priežasčių esama įvairiausių, dažnai tai net su turbina nesusiję veiksniai lemia gedimus. Žinoma, kartais gedimą gali lemti ir turbinos nusidėvėjimas.

automobiliu-remontas

Todėl šiandien aptarsime pagrindines priežastis, kodėl genda turbokompresorius. Tai leis suprasti ne tik priežastis, tačiau ir matyti galimybes kaip galima išvengti gedimo. Juk geriausias turbinų remontas yra prevencija. Taigi, pateikiame tris dažniausiai pasitaikančias turbinos gedimo priežastis.

Užteršta alyva.

Variklio alyva užtikrina tinkamą variklio dalių sutepimą ir mažina nusidėvėjimą. Tačiau tai tiesa tik tokiu atveju, kuomet alyva yra sąžiningai keičiama kas 10-15 tūkstančių kilometrų, t.y. taip kaip nurodyta instrukcijose. Variklis gaudamas dideles apkrovas alyvą gali išnaudoti ir greičiau, todėl skaičiai yra tik orientyras, patį alyvos kiekį reikia tikrinti reguliariai.

Mažas tepalo spaudimas

Į turbiną nuolat turi patekti tam tikras alyvos kiekis, kad vyktų sutepimas. Tačiau kartais jo gali patekti per mažai ir dėl to turbina prie didesnių apsukų greičiau nusidėvi ir ją tenka keisti. Sumažėjusį alyvos kiekis gali lemti tepalų siurblio gedimas, alyvą paduodančių vamzdelių ar filtrų užsikišimas ar pan.

Pašaliniai daiktai turbinoje

Nors retesnis veiksnys, tačiau taip pat dažnai pasitaikanti gedimo priežastis – šiukšlės turbokompresoriuje. Jei į turbokompresorių patenka pašaliniai daiktai, įvairios šiukšlės, varžtai – turbinos gedimas neišvengiamas, šiukšlės gan greitai pažeidžia turbiną.

Pastebėjus, jog turbokompresorius sugedo, reikėtų kaip įmanoma greičiau vykti į autoservisą. Tačiau pirmiausia reikia žinoti, kokie yra pirmieji ženklai rodantys galima turbokompresoriaus gedimą:

  • Neįprasti garsai sklindantys iš variklio skyriaus ir turbokompresoriaus;
  • Staiga pradėję eiti neįprastos spalvos dūmai iš duslintuvo, dažniausiai tamsūs;
  • Staigus tepalų mažėjimas variklyje;
  • Ryškiai išaugusios kuro sąnaudos;
  • Tepalo patekimas į oro padavimo sistemą;
  • Stipriai sumažėjusi variklio galia;
  • Užsidegęs įspėjamasis turbinos ženkliukas automobilio skydelyje.

Taigi, jei pastebėjote šiuo įspėjamuosius ženklus ar tiesiog jaučiate, kad automobilis veikia kitaip nei įprastai – verčiau kreipkitės į meistrus. Tai padės greičiau rasti priežastis ir jas pašalinti, išvengiant didesnių išlaidų.

Turbinų remontas Kaune – Proturbo.lt

 

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.